Leveransvillkor
Leverans och ansvar Vi använder spårbara leveranser via våra transportpartners och skickar alltid en spårningslänk när din beställning lämnat vårt lager. När försändelsen markerats som levererad av transportören (exempelvis till din brevlåda, postbox eller vid dörren), anses leveransen fullgjord. Efter det att paketet har markerats som levererat, övergår ansvaret för försändelsen till kunden.
Om paket saknas efter leverans Om spårningen visar att paketet har levererats men du inte hittar det, ber vi dig att: Kontrollera med familjemedlemmar, grannar eller eventuell fastighetsvärd. Undersöka om transportören kan ha lämnat paketet på en alternativ plats. Kontakta transportörens kundtjänst och be dem utreda leveransen. Om transportören bekräftar att paketet levererats till rätt adress, betraktas leveransen som fullgjord och vi kan tyvärr inte ersätta paket som försvunnit eller misstänks ha blivit stulna efter leverans.
Förseningar Vi ansvarar för försändelsen fram till dess att den levererats enligt ovan, men inte för händelser som inträffar efter leverans (exempelvis stöld från brevlåda eller dörr).
Returer
Vid retur till oss ansvarar kunden för att försändelsen skickas på ett spårbart sätt. Vi rekommenderar alltid att använda spårbar frakt, eftersom vi inte kan ersätta eller ta ansvar för returer som inte når fram till vårt lager. Om en retur skickas utan spårningsnummer och försändelsen försvinner under transporten, kan den inte reklameras eller ersättas av oss. Kunden behöver i sådana fall själv kontakta transportören för att utreda ärendet.